16 Haziran 2011 Perşembe

Ya çıkarsa?

Bir kadın, saçlarını savura savura, yaz güneşi altında, upuzun ve bomboş kumsalda yürürken, ileride kumların arasında birşeyin parladığını farkeder. Merakla adımlarını hızlandırır. Parlayan şeyin başına geldiğinde, sıcak kumların üstüne diz çöker ve elleriyle kum taneciklerini sağa sola çekerek kumun içinde yatan şeyin ne olduğunu görmeye çalışır.

Kumdan arıtıp eline aldığında o parlayan şeyin eski bir lamba olduğunu görür, heyecan ve aklından geçen bir dolu acaba ile sağını solunu kurcalamaya başlar lambanın. Derken beklenen olur ve lambanın içinden dev bir cin süzülerek çıkar, şaşkınlıktan donakalan genç kadına bakarak " Dile benden ne dilersen sahip!" der.




Bu cümle ile hayata geri dönen kadın "Sadece bir tek dilek mi?" diye sorar kısık bir ses ve mahçup bir ifade ile.

"Evet" der cin, kısaca.

Genç kadın başlar düşünmeye, ne dilesem, ne dilesem... Aklına gelen herşeyi enine boyuna düşünmeye çalışır, seçeneklerini sıralayıp hangisinin en önemli olduğunu, tek başına gerçekleştiremeyeceklerinin neler olduğunu ayırdedip, bu tek dilek hakkında onu dilemeyi ister. En çok neyi istediğini düşünür uzun uzun. "Aşk istesem olur ama para da lazım, sağlık ne olacak peki? Onu da unutmamak lazım. Şans istesem o da kumar sayılır. Başarı istersem tek başına onun da çok anlamı yok herhalde. Hayatımda en çok istediğim şey nedir, nedir, nedirrr..."

Yavaş yavaş kararsızlık ve telaştan sinirleri bozulmaya başlayan kadın, dev cinin kollarını kavuşturmuş kendini bekleyen silüetini gördükçe daha da gerilir. Tedirginliği de telaşı da artar. Cin, "Hadi ama!" der gibi bakmaktadır 4 saattir kumların ortasında dilek seçmek için debelenen kadına.

Kadın cinin bakışlarında "Hadi"nin dışında ayrıca "Zavallı kadın, bu kadar insan içinden sen seçiliyorsun. Her ne olursa olsun bir dilek dileme hakkın var ve sen öyle aptalsın ki hayattaki dileğinin, amacının ne olduğunu bile bilmiyorsun!" aşağılamasını da okuyordu artık.

İçinde bulunduğu bu çaresiz ve acınası ruh hali, seçememenin çaresiz ve delirten acabaları kadını o kadar bunalır ki en sonunda "Cehenneme git!" diye bağırarak tüm kuvvetiyle elindeki lambayı cinin kafasına fırlatarak hızla arkasını döner ve oradan uzaklaşır.

Kadın dönüp uzaklaşmaya başladığı sırada arkadan cinin sesi duyulur, "Peki sahip!"

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


Amannnn be!! Size de olur mu bilmiyorum ama ben o kadar çok ikilemde kalıyorum ki artık kızmaya başladım kendime. Nereye gidelim diye soruyor, bilmiyorum. Ne yiyelim? diyor, bilmiyorum. Ne giysem? diye düşünüyorum, cevabı bir türlü bulup hah tamam bu işte! diyemiyorum. Çok düşünüyorum, çok. E haliyle de içinden çıkamıyorum. Hay lanet!!  Bu sabah mevcut iki programımdan hangisini iptal etsem diye düşünürken deli oldum. Ve düşündüm de lambadan bir cin çıksa o bile kurtarmaz beni...

İşte şimdi konuya dair bir mim oluşturmak istiyorum tam da burada :)

Peki ya siz? Bir lamba cini çıksa karşınıza,
"Dile benden ne dilersen sahip" dese, bir tek dilek hakkınız ve düşünmek için de 1 saatiniz olsa
1)Ne yaparsınız?  
2)Ne dilersiniz?
3)Dileğinizi seçmeniz kolay olur mu?

Cinden değil ama sizlerden bir ricam var, bu mimi yanıtlayan herkesin, yanıt yazılarının linklerini, yazının yorumlarına bırakmasını rica ediyorum. 

Ve yanıtlarlarsa sevineceğim dostlar,

http://herbirenk.blogspot.com/

http://aslisin.blogspot.com/

16 yorum:

  1. aaaaaaaaaaaaaaaaaa:)
    beni de mi mimledin:))))))))))))))))))))))))
    yazını okuyordum mırıl mırıl, ismimi görünce çığlık attım:)

    YanıtlaSil
  2. Hemmen geldim ve aldım mimimi, zira sevdim bak bunu, yazıcam söz...

    Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Hayat çok teşekkür ederim.Mimin cevaplandı.

    Biraz duygusal davrandım sanırım :)))

    Bak buda linki;

    http://aysun-tinypiccomrakcw0y.blogspot.com/2011/06/butun-insanlar-mutlu-olsunsaglkl.html

    Paylaşımını zevkle okudum.Bileğine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Mutlu ettiniz beni, teşekkür ederim hepinize :))

    Dilek dilemeyi beceremedim ama sizlerin dileklerini merakla bekliyorum ;)

    YanıtlaSil
  5. Aysun okudum hemen uçup, yorumumu da bıraktım hemen altına. Dileğine sağlık :)))

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. ayyy yanlış olmuş link:((

    http://herbirenk.blogspot.com/2011/06/iki-mim.html

    YanıtlaSil
  8. görür görmez hemen koştum:) aldım mimimi ilk konum bu ilk yazımda :)teşekkür ediyorum bolca :)

    YanıtlaSil
  9. http://yagmurdusleri.blogspot.com/2011/06/dilekler-ve-fsltlar.html

    Teşekkürler Hayat.

    YanıtlaSil
  10. Gunaydın tsk ederım mım ıcın
    yazıcam ılk fırsatta


    Sevgılerımle

    YanıtlaSil
  11. günaydın :)

    cinimlen halleştik biz :))

    sayfamda bekliyor sizi kendisi...

    YanıtlaSil
  12. http://umutluyumtabi.blogspot.com/2011/06/lambadan-cin-ckarsa-sayet.html

    tekrardan teşekkür edyiyorum böyle güzel bişey yaparken benide dahil ettiğin için.çok mutlu ettin beni.bol sevgili günler diliyoruuum... :)

    YanıtlaSil
  13. haber verdiğin ve mim için teşekkürler. en kısa zamanda yazacağım :)

    YanıtlaSil
  14. Amannn süpersiniz :) Keyifle okuyacağım hepsini :))

    YanıtlaSil